Використання платформи Сlassdojo для організації дистанційного навчання


УДК 37.018.43:004

К.А. Яніна

здобувач магістерського рівня вищої освіти

ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»

https://orcid.org/0000-0001-9893-4407

K. Yanina

Donbas State Pedagogical University

Н.В. Ткаченко

здобувач магістерського рівня вищої освіти

ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»

https://orcid.org/0000-0002-5568-9795

N. Tkachenko

Donbas State Pedagogical University

А.В. Стьопкін

кандидат фізико-математичних наук, доцент

ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»

ORCID:0000-0002-6130-9920

A. Stopkin

Donbas State Pedagogical University

А.С. Стьопкіна

кандидат педагогічних наук

ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»

ORCID ID 0000-0001-6445-2223

A. Stopkina

Donbas State Pedagogical University

Використання платформи Сlassdojo для організації дистанційного навчання

Using the Сlassdojo platform to organize distance learning at school

У статті розглянуто особливості використання платформи Сlassdojo при організації дистанційного навчання. Визначено основні переваги та недоліки використання зазначеної платформи. Також наведено історичні передумови появи та розвитку різноманітних дистанційних платформ для організації дистанційного навчання.

Ключові слова: дистанційна платформа, дистанційне навчання, Сlassdojo.

The article discusses the features of using the Сlassdojo platform in the organization of distance learning. The main advantages and disadvantages of using the specified platform are determined. Historical prerequisites for the appearance and development of various distance platforms for the organization of distance learning are also given.

Keywords: distance platform, distance learning, Сlassdojo.

Постановка проблеми в загальному вигляді: В наш час для активізації діяльності учнів застосовуються різні сучасні освітні технології, що базуються на використанні комп’ютерної техніки, а тому різноманітне програмне забезпечення в навчальному процесі відіграє все більшу роль для всіх без виключення вчителів [1]. З урахуванням того, що останні роки вимушують нас організовувати освітній процес дистанційно, використовуючи різноманітні Інтернет-технології [2], зрозуміло, що це потребує інших підходів та методів у навчанні.

Науковці виділяють наступні характерні риси дистанційного навчання: гнучкість, модульність, паралельність, нова роль викладача, економічна ефективність, технологічність, унікальний контроль якості освіти, позитивний вплив на учня, якість. Це свідчить про те, що навчання із застосуванням дистанційних освітніх технологій повинно допомогти учням заощадити час та сили, сформувати в собі почуття відповідальності та вибудувати унікальну траєкторію навчання, що, позитивно вплине на якість навчання.

Мета статті: дослідити можливість використання платформи Сlassdojo при організації дистанційного навчання в школі.

Виклад основного матеріалу.

Відповідно до закону України Про вищу освіту, під дистанційною формою здобуття освіти розуміється індивідуалізований процес здобуття освіти, що відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу в спеціалізованому середовищі, що функціонує на основі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій [3]. Та розглядається дистанційна форма навчання як одна з доступних форм навчання на рівні з очною, заочною, та мережевою. В умовах сьогодення велика кількість закладів освіти вимушені відмовитись від надання освітніх послуг за всіма, раніше прийнятими формами навчання та надавати послуги дистанційно, незалежно від того практикувалось таке навчання в конкретному закладі освіти чи ні. Звісно це призвело до того, що більшість закладів освіти почали опановувати раніше незнайомі їм технології навчання, програмне забезпечення та онлайн платформи [4].

Одними з найпопулярніших платформ, які використовуються у нас в країні є Google Classroom, Moodle та Мій клас. Платформи досить популярні та зручні у використанні. Звісно кожна з платформ має як свої переваги так і недоліки.

Наприклад, за допомогою Google Classroom досить просто можна організувати онлайн навчання. Сам сервіс є безкоштовним, що є досить важливим при використанні платформи в закладах середньої освіти. Для того, щоб користуватись платформою не потрібно додаткової реєстрації, достатньо мати обліковий запис в Google. Враховуючи те, що зараз кожен учень чи здобувач вищої освіти має смартфон, а найпопулярнішою операційною системою для смартфонів є Android (частка ринку понад 70% у 2022 році), можна стверджувати, що у більшості учнів чи здобувачів вищої освіти вже є обліковий запис Google. Тобто в більшості випадків можна одразу розпочинати роботу на платформі не прикладаючи додаткових зусиль. Інтерфейс платформи є досить дружелюбним, тому якихось проблем у користуванні не виникне.

Недоліків у даної платформи небагато і до них можна віднести наступне: досить невеликий функціонал в порівнянні з іншими дистанційними платформами. Також до недоліків можна віднести незручні посилання на Classroom. Ще одним, на наш погляд, недоліком є те, що всі матеріали зберігаються в обліковому записі вчителя, що при активному використанні хоча б на ріні закладу середньої освіти може призвести до швидкого заповнення Google диску вчителя та необхідності придбати додаткові обсяги на диску, що вже є платною послугою. Тому рекомендуємо на початку використання завести новий обліковий запис, в якому буде максимум вільного місця.

Підсумовуючи сказане можна зробити висновок, що Google Classroom – це проста платформа для організації дистанційного навчання і підходить вона у випадку, коли необхідно швидко організувати навчальний процес дистанційно.

Розглянемо ще одну досить популярну платформу дистанційного навчання – Moodle. Це одна з самих відомих платформ та широко використовується у всьому світі. За допомогою цієї платформи можна легко створювати найрізноманітніші матеріали, включаючи організацію онлайн зустрічей. Можливості платформи можна розширювати за допомогою великої кількості безкоштовних плагінів. Але на відміну від Classroom, платформа потребує досить серйозних знань для адміністрування. А інструменти для роботи мають досить велику кількість налаштувань, з якими доведеться більш глибоко розбиратися для можливості їх використання.

На наш погляд основним недоліком платформи є складність її опанування для непідготовлених користувачів. Але серед недоліків треба зазначити необхідність придбання хостингу та доменного імені (можна працювати і через білу IP-адресу, але це досить незручно). Звісно, що для установки та налагодження платформи необхідні спеціальні знання, або адміністратор, який буде обслуговувати систему. Тому цю платформу є сенс використовувати в межах закладу освіти з попереднім навчанням персоналу та пошуком адміністратора для платформи.

Ще однією досить цікавою платформою для дистанційного навчання є платформа Мій Клас. Це українська платформа для дистанційного навчання, яка має досить простий та зручний інтерфейс та достатню кількість різноманітних функцій.

Серед переваг даної можна зазначити велику кількість готових завдань різної складності, що дозволяє більш ефективно організовувати диференціацію навчання для учнів різного рівня підготовленості. Досить цікавою та корисною, на наш погляд, функцією є можливість перевірки деяких видів завдань автоматично.

До недоліків можна віднести те, що на платформі не всі функції є безкоштовними і для повноцінного використання платформи доведеться платити. Також певною незручністю є необхідність перевірки профілю вчителя адміністрацією ресурсу. Причому це не формальна перевірка за документами, а повноцінне спілкування адміністрації ресурсу з керівництвом закладу освіти, де працює вчитель, що звісно робить таку перевірку досить тривалою за часом. [5]

Вище ми розглянули три найпопулярніші платформи дистанційного навчання, які використовуються у нас в країні. Спробуємо визначити чи може платформа Сlassdojo своїми інструментами повністю забезпечити організацію дистанційного навчання в закладі освіти.

Платформа Сlassdojo являє собою досить зручний сервіс, інтерфейс якого доволі яскравий та анімований, а головне присутній україномовний інтерфейс.

Мал. 1. Оформлення переліку учнів в Demo Class

На платформі є можливість швидкого створення та редагування класу та розбиття класу на підгрупи, що буде корисним при диференціації навчання.

Мал. 2. Вікно створення підгруп в класі

Є можливість зв’язку з батьками без використання додаткових сервісів. Але для цього спочатку потрібно запросити батьків до платформи. Є можливість додати батьків з каталогу школи, але для цього є обов’язковою верифікація у школі. Звісно, що це можливо у разі централізованого використання платформи всією школою, а не виключно одним чи декількома вчителями.

Мал. 3. Вікно запрошення батьків до платформи.

Вчителям будуть доступними до перегляду будуть оцінки інших вчителів та прогрес вивчення дисципліни. Дана інформація одразу дублюється і в обліковому записі батьків, що дозволяю контролювати успішність дитини, не прикладаючи до цього додаткових зусиль. А вчителі мають можливість налаштовувати якого типу оцінки показувати батькам.

Досить цікавою є система авторизації у класі та вдома. Наприклад, для авторизації в класі можна використовувати QR-код, текстовий код та обліковий запис гугл.

Мал. 4. Вікно налаштування авторизації в класі.

Мал. 5. Вікно налаштування авторизації для дому.

Також присутні такі корисні елементи як таймер, вибір учня з класу випадковим чином, груповий вибір учнів, інструмент для фіксації відвідувань. Є ще досить цікавий інструмент Big Ideas, розроблений за участю Стенфордського дослідницького центру. В якому запропоновані додаткові діяльності для учнів, які супроводжуються анімованими фільмами. Але ця частина платформи не перекладена українською мовою.

Щодо завдань, які доступні для створення, то тут доволі невеликий набір. Є можливість описати текстову частину завдання та зробити відео чи аудіозапис завдання, обрати тип відповіді та учня, для якого призначено завдання або ж опублікувати завдання для всього класу.

Мал. 6. Вікно створення завдання.

Оцінювання роботи може відбуватись за декількома категоріями, які можна створювати самостійно. Доступно навіть негативне оцінювання, коли отримані бали зменшуються при виборі певної категорії. Отримані бали можна обміняти на бонуси, які вчитель також може створити самостійно.

Мал. 7. Вікно налаштування оцінювання.

Також можливе формування як персональних звітів по кожному учню так і загального звіту по класу.

Мал. 8. Вікно формування звітів.

До переваг цієї платформи можна віднести організацію взаємодії з батьками та можливість контролю оцінювання з боку батьків у реальному часі. Доволі цікаву та яскраву анімацію, що привертає увагу дітей. Повністю безкоштовне використання.

До досить значних мінусів на наш погляд слід віднести досить простий набір інструментів для створення та перевірки завдань. З усіх розглянутих нами платформ ця платформа має найменший функціонал щодо роботи з завданнями.

Висновки. Таким чином, підводячи підсумки можна впевнено рекомендувати платформу дистанційного навчання Сlassdojo для організації занять у закладах середньої освіти, але вже навіть для старших класів функціоналу цієї платформи буде недостатньо і доведеться обирати допоміжні платформи для створення різного роду тестів, опитувань і т.д. Але для молодших та середніх класів, даної платформи цілком достатньо і серед розглянутих платформ Сlassdojo, на наш погляд – оптимальний варіант.

Використання ж платформи для закладів вищої освіти, зовсім не підходить, в першу чергу із-за недостатньої кількості інструментів для роботи з теоретичним матеріалом, досить слабкими інструментами для створення завдань та відсутністю інструментів для перевірки засвоєних здобувачами знань.

Список використаних джерел

  1. Velychko V.E., Stopkin A.V., Fedorenko O.G. Use of computer algebra system maxima in the process of teaching future mathematics teachers. Information Technologies and Learning Tools. Kyiv, 2019. Vol. 69, №1. P. 112-123.
  2. Стьопкіна А.С., Стьопкін А.В., Трубник І.В. Інтернет як засіб впливу інформаційних технологій на ціннісні орієнтації молоді . Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: наук. журнал / голов. ред. А. А. Сбруєва. Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021. № 4 (108). С. 362-372
  3. Закон про вищу освіту URL: https://osvita.ua/legislation/law/2235/ (дата звернення: 01.11.2022)
  4. Про дистанційне навчання URL: http://kul.kiev.ua/informacija/pro-distanciyne-navchannja.html (дата звернення: 01.11.2022)
  5. П’ять платформ для організації дистанційного навчання URL: https://buki.com.ua/ru/news/5-platform-dlya-orhanizatsiyi-dystantsiynoho-navchannya/ (дата звернення: 01.11.2022)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *